Laaban ajab Jaakobit taga

„Kuid Jumal tuli süürlase Laabani juurde öösel unes ja ütles temale: „Hoia, et sa Jaakobile ei ütle head ega halba!””
Kuldsalm
1Ms 31:24

Lühikokkuvõte loost:

  • Laaban saab teada, et Jaakob on koos pere ja varaga salaja lahkunud.

  • Ta kogub oma sugulased ja jälitab Jaakobit seitsme päeva teekonna, jõudes temani Gileadi mäestikus.

  • Jumal ilmub Laabanile unes ja keelab tal Jaakobile kurja teha.

  • Kohtumisel Laaban süüdistab Jaakobit varguses ja perekonna röövimises, kuid Jaakob kaitseb end ja seletab lahkumise põhjuseid.

Praktiline tähendus tänapäeval:

  • Jumal kaitseb oma rahvast ka siis, kui nad on nõrgas või haavatavas olukorras.

  • Konfliktides ja süüdistustes tuleb püüelda õigluse ja aususe poole, mitte jääda emotsioonidele alla.

  • Me ei pea alati ise oma õigust jõuga maksma panema – Jumal võib sekkuda ja hoida meie samme.

  • Perekondlikud pinged, tööandja ja töötegija vaidlused võivad olla keerulised, kuid ausus ja Jumala kartus on parim tee.

Tooltip test

 Aga kolmandal päeval anti Laabanile teada, et Jaakob oli põgenenud.

 Tema võttis siis enesega kaasa oma suguvennad ja ajas teda taga seitse päevateekonda ning jõudis Gileadi mäestikus temale järele.

 Kuid Jumal tuli süürlase Laabani juurde öösel unes ja ütles temale: „Hoia, et sa Jaakobile ei ütle head ega halba!”

 Kui Laaban Jaakobile järele jõudis, oli Jaakob mäestikus telgi üles löönud, ja Laabangi suguvendadega lõi telgi üles Gileadi mäestikku.

 Ja Laaban ütles Jaakobile: „Mis sa oled teinud? Sa kasutasid mu teadmatust ja viisid ära mu tütred, nagu oleksid nad olnud mõõga abil vangistatud.

 Miks sa põgenesid salaja ja vargsel viisil ega teatanud mulle, et oleksin saanud sind rõõmsasti ära saata laulude, trummi ja kandlega?

 Sa ei lasknud mind suudelda oma poegi ja tütreid! Sa oled nüüd talitanud mõistmatult.

 Mul oleks meelevald teha teile kurja. Aga teie isa Jumal rääkis minuga eile öösel, öeldes: Hoia, et sa Jaakobile ei ütle head ega halba!

 Nüüd oled sa küll läinud oma teed, sellepärast et sa igatsesid nii väga oma isakoja järele. Aga mispärast sa varastasid mu jumalad?”

 Ja Jaakob vastas ning ütles Laabanile: „Sellepärast et ma kartsin. Sest ma mõtlesin, et sa röövid minult oma tütred.

 See, kelle juurest sa leiad oma jumalad, ärgu jäägu elama! Meie suguvendade ees otsi läbi, mis mul kaasas on, ja võta ära, mis on sinu!” Aga Jaakob ei teadnud, et Raahel oli need varastanud.

 Ja Laaban läks Jaakobi telki ja Lea telki ja mõlema teenija telki, aga ei leidnud midagi; ja Lea telgist välja tulnud, läks ta Raaheli telki.

 Kuid Raahel oli võtnud teeravid ja oli pannud need kaameli sadula tasku ning istus ise nende peal. Ja Laaban kompas läbi kogu telgi, aga ei leidnud midagi.

 Ja Raahel ütles oma isale: „Ärgu süttigu viha mu isanda silmis, et ma ei saa su ees üles tõusta, sest mul on naiste asjad!” Nõnda ta otsis läbi, aga teeraveid ta ei leidnud.

 Siis Jaakob vihastus ja riidles Laabaniga. Ja Jaakob kostis ning ütles Laabanile: „Milles seisneb mu üleastumine? Mis on mu patt, et oled mind nii tulisi jalu taga ajanud?

 Kuna sa oled läbi otsinud kogu mu kraami, siis missuguse oma koja riista oled sa leidnud? Pane siia minu suguvendade ja oma suguvendade ette, et nad võiksid õigust mõista meie mõlema vahel!

 Ma olin sinu juures kakskümmend aastat. Su lambad ja kitsed ei heitnud loodet ja jäärasid su karjast ma ei söönud.

 Murtut ma sulle ei toonud, ma pidin selle hüvitama. Sa nõudsid minult niihästi päeval kui öösel varastatut.

 Päeval piinas mind palavus ja öösel külm, ja uni põgenes mu silmist.

 Nüüd ma olen olnud su kojas kakskümmend aastat. Neliteist aastat ma teenisin sind su kahe tütre pärast ja kuus aastat lammaste ja kitsede pärast, ja sa muutsid mu palka kümme korda.

 Kui minuga ei oleks olnud mu isa Jumal, Aabrahami Jumal, Iisaki Kartus, siis oleksid sa mind nüüd tühje käsi ära saatnud. Jumal on näinud mu häda ja mu kätevaeva ja on eile öösel teinud otsuse.”

Loe ka teisi lugusid:

Vali temaatika järgi

SUURED TEEMAD:

  • Jumala sekkumine inimeste plaanidesse – Ta juhib isegi vaenlase südant.

  • Õiguse ja süü küsimus – Jaakob peab end kaitsma ebaõiglaste süüdistuste eest.

  • Jumala kaitse ja ustavus lepingurahvale.

  • Pinge peresidemetes, kui huvid ja varanduslikud ootused põrkuvad.

MOTIIVID / SISULISED ELEMENDID:

  • Unenägu kui Jumala hoiatuse ja juhtimise vahend.

  • Põgenemine ja jälitamine – pingestatud vastasseis kahe sugulase vahel.

  • Õigustamine ja seletus – Jaakobi pikk kõne oma töö ja aususe kaitseks.

  • Jumal kui kaitse ja tunnistaja, kes on kohal isegi kõige kuumemates vaidlustes.

Scroll to Top