Vesi kaljust
- 2Ms 17:1-7
- Toimumisaeg: umbes aastatel ~
- Teekond: Siini kõrbest Refidimi, kus panid paigale nimeks Massa ja Meriba (kiusatus ja tüli), Egiptus
- Tõlked: 1997 Piibel
- Isikud: Mooses, Aaron

Lühikokkuvõte loost:
Iisraellased rändavad edasi kõrbes ja jõuavad kohta, kus vett ei ole.
Rahvas tülitseb Moosesega, süüdistades teda ja nurisedes oma olukorra üle.
Mooses palub Jumalat abi ning saab käsu lüüa Hoorebi kaljut oma kepiga.
Kaljust voolab vesi ja rahvas saab juua.
Paik nimetatakse Massa ja Meriba, sest seal pandi Issand proovile ja vaieldi Moosesega.
Praktiline tähendus tänapäeva jaoks:
Ka meie elu võib tuua januseid ja raskete otsustega hetki, kus usaldus Jumala vastu pannakse proovile.
Jumal võib anda lahenduse täiesti ootamatust kohast.
Nurin ja süüdistamine ei vii lahenduseni, küll aga usaldus ja palve.
Raskused võivad saada mälestusmärkideks, mis meenutavad Jumala ustavust.
Tooltip test
Ja kogu Iisraeli laste kogudus läks liikvele Siini kõrbest, peatuspaigast teise Issanda käsu järgi; ja nad lõid leeri üles Refidimi, aga seal ei olnud rahval vett juua.
Siis rahvas riidles Moosesega ja ütles: „Andke meile vett juua!” Aga Mooses vastas neile: „Miks te riidlete minuga? Miks te kiusate Issandat?”
Ent rahval oli veejanu ja rahvas nurises Moosese vastu ning ütles: „Mispärast sa tõid meid Egiptusest siia, mind ja minu lapsi ning mu karja janusse surema?”
Siis Mooses hüüdis Issanda poole, öeldes: „Mis ma pean selle rahvaga tegema? Vähe puudub, et nad viskavad mind kividega surnuks!”
Ja Issand ütles Moosesele: „Mine edasi rahva ees ja võta enesega mõningad Iisraeli vanemaist! Võta kätte oma kepp, millega sa lõid Niiluse jõge, ja mine!
Vaata, mina seisan seal su ees Hoorebi kaljul. Löö kaljut, siis tuleb sellest vesi välja ja rahvas saab juua!” Ja Mooses tegi nõnda Iisraeli vanemate nähes.
Ja ta pani sellele paigale nimeks Massa ja Meriba, Iisraeli laste riiu pärast, ja et nad olid Issandat kiusanud, öeldes: „Ons Issand meie keskel või ei ole?”
Loe ka teisi lugusid:
Vali temaatika järgi
SUURED TEEMAD:
Jumal kui eluallikas – vesi kõrbes sümboliseerib Jumala võimet elu ülal hoida.
Rahva usaldamatus ja nurin – korduv muster Iisraeli rännakutel.
Moosese roll – vahendaja Jumala ja rahva vahel.
Jumala kannatlikkus – hoolimata rahva uskmatusest annab Ta neile vee.
MOTIIVID / SISULISED ELEMENDID:
Kalju kui imede allikas – sümboolne pilt, millele hiljem viitavad prohvetid ja apostlid.
Proovilepanek – nimi Massa („kiusatus, proovilepanek”) ja Meriba („tülitsemine”) annavad loole tähenduse.
Rahva nurin – korduv narratiivimuster kõrberännakutes.
Jumaliku väe ilmutus – ime, mis kinnitab Jumala kohalolu rahva keskel.