Mirjam ja Aaron ässitavad rahvast Moosese vastu
- 4Ms 12:1-16
- Toimumisaeg: umbes aastatel ~
- Asukoht: Haserot, Paarani kõrb, Egiptus
- Tõlked: 1997 Piibel
- Isikud: Mooses, Aaron, Mirjam

Lühikokkuvõte loost:
Mirjam ja Aaron hakkasid Moosese vastu rääkima seoses tema etioopia naisega.
Nad kahtlesid, kas Jumal räägib ainult Moosesega või ka nendega.
Issand kutsus nad välja ja kinnitas, et Mooses on Tema ustav sulane, kellega Ta räägib „palgest palgesse“.
Mirjam sai pidalitõve karistuseks, Aaron palus Moosese kaudu halastust ja rahvas ootas, kuni Mirjam terveks sai ja laagrisse tagasi tuli.
Praktiline tähendus tänapäeva jaoks:
Kadedus ja uhkus võivad tekitada lõhesid isegi lähedaste vahel.
Juhtide autoriteeti tuleks austada, eriti kui see on Jumala antud.
Jumala ees on alandlikkus tähtsam kui enese tõestamine.
Jumala karistus ei tule alati hävituseks, vaid võib olla ka kasvatuseks või hoiatusena.
Aga Mirjam ja Aaron rääkisid Moosesele vastu Etioopia naise pärast, kelle ta oli võtnud; sest ta oli võtnud naiseks etiooplanna.
Ja nad ütlesid: „Kas Issand räägib ainult Moosese läbi? Eks ta räägi ka meie läbi?” Ja Issand kuulis seda.
Aga mees, Mooses, oli väga alandlik, alandlikum kõigist inimestest maa peal.
Siis Issand ütles äkitselt Moosesele, Aaronile ja Mirjamile: „Minge teie kolmekesi välja kogudusetelgi juurde!” Ja need kolmekesi läksid.
Siis Issand astus alla pilvesambas, seisis telgi uksel ning kutsus Aaronit ja Mirjamit, ja mõlemad läksid.
Ja ta ütles:
„Kuulge ometi mu sõnu!
Kui teie prohvet on Issanda oma,
siis ma ilmutan ennast temale nägemuses,
räägin temaga unenäos.
Nõnda aga ei ole mu sulase Moosesega:
tema on ustav kogu mu kojas.
Temaga ma räägin suust suhu, ilmsi,
mitte nägemuste ja mõistatuste läbi.
Ja tema võib vaadata Issanda kuju.
Mispärast te siis ei ole kartnud
rääkida vastu mu sulasele Moosesele?”
Ja Issanda viha süttis põlema nende vastu ning ta läks ära.
Kui pilv oli lahkunud telgi pealt, ennäe, siis oli Mirjam pidalitõvest lumivalge. Aaron pöördus Mirjami poole, ja vaata, too oli pidalitõbine.
Siis Aaron ütles Moosesele: „Oh mu isand! Ära pane meie peale seda pattu, et me olime rumalad ja eksisime!
Ära lase teda jääda surnultsündinu sarnaseks, kellel juba emaihust tulles on pool ihu kõdunenud!”
Siis Mooses kisendas Issanda poole, öeldes: „Oh Jumal! Tee ta ometi terveks!”
Ja Issand vastas Moosesele: „Kui ta isa oleks sülitanud temale näkku, kas ta ei oleks siis pidanud häbenema seitse päeva? Olgu ta seitsmeks päevaks suletud väljapoole leeri ja seejärel ta võetagu tagasi!”
Siis suleti Mirjam seitsmeks päevaks väljapoole leeri ja rahvas ei läinud teele enne, kui Mirjam oli tagasi võetud.
Pärast seda läks rahvas teele Haserotist ja nad lõid leeri üles Paarani kõrbe.
Loe ka teisi lugusid:
Vali temaatika järgi
SUURED TEEMAD:
Juhtimise küsimus – kelle kaudu Jumal juhib oma rahvast.
Kademeelsus ja mäss – inimlik nõrkus, mis seab kahtluse alla Jumala valikud.
Moosese eriline roll – Jumala otsene ja lähedane suhtlus temaga.
Halastuse ja palve jõud – Mooses palub Mirjami pärast, ja Jumal toob taastamise.
MOTIIVID / SISULISED ELEMENDID:
Etioopia naine – vaidluse algpõhjus, kuid tegelik probleem oli kadedus ja autoriteedi vaidlustamine.
Issanda pilv – Jumala kohalolu ja Tema kohtu väljendus.
Pidalitõbi – karistus ja puhastumise sümbol.
Moosese eestpalve – alandlikkus ja armastus teiste vastu.
Seitsmepäevane eemaldamine – kogukonna puhastuse ja taastamise sümboolne aeg.