Bileam ja Baalak

„Bileam vastas Baalakile: „Vaata, ma olen tulnud su juurde! Kas ma aga ise oskan nüüd midagi rääkida? Ma räägin seda, mis Jumal mulle suhu paneb.””
Kuldsalm
4Ms 22:38

Lühikokkuvõte loost:

  • Kui Baalak kuulis, et Bileam on saabumas, läks ta temaga kohtuma Arnonist põhja poole, Moabi piiri äärde.

  • Nad kohtusid, ja Baalak küsis, miks Bileam viivitas tulekuga, kas ta ei uskunud, et Baalak suudab teda austada.

  • Bileam vastas, et ta saab rääkida vaid seda, mida Jumal tema suhu paneb.

  • Järgmisel päeval viis Baalak ta Baamot-Baali, kust nägi osa Iisraeli rahvast.

Praktiline tähendus tänapäeva jaoks:

  • Inimesed võivad pakkuda au ja rikkust, kuid ustav inimene arvestab Jumala sõnaga.

  • Kiirustamine teiste ootuste täitmiseks võib meid panna valele teele; parem on oodata Jumala juhatust.

  • Autoriteediga silmitsi seistes tuleb julgelt jääda oma põhimõtete juurde.

  • Jumal paneb meid vahel olukorda, kus kõik näevad, kelle sõna on lõpuks tähtsam.


 Kui Baalak kuulis, et Bileam tuli, siis ta läks temale vastu Moabimaa linna, mis oli Arnoni piiril, maa kaugeimas osas.

 Ja Baalak ütles Bileamile: „Kas ma ei ole tungivalt läkitanud su juurde sind kutsuma? Miks sa ei tulnud mu juurde? Kas ma tõesti ei suuda sind austada?”

 Aga Bileam vastas Baalakile: „Vaata, ma olen tulnud su juurde! 

Kas ma aga ise oskan nüüd midagi rääkida? Ma räägin seda, mis Jumal mulle suhu paneb.”

 Siis Bileam läks koos Baalakiga ja nad tulid Kirjat-Husotti.

 Ja Baalak tappis veiseid, lambaid ja kitsi ning läkitas Bileamile ja vürstidele, kes olid koos temaga.

 Aga järgmisel hommikul võttis Baalak Bileami ja viis tema üles Baali kõrgendikele, kust ta nägi tolle rahva äärt.

Loe ka teisi lugusid:

Vali temaatika järgi

SUURED TEEMAD:

  • Jumala sõna kõrgem autoriteet kui kuningate või inimeste soovid.

  • Tõeline prohvetlus ei ole inimeste kontrolli all.

  • Jumala rahvas ja nende kaitse Tema lepingu alusel.

  • Nägemuse ja avalikustamise hetk – Bileam saab ülesandeks öelda ainult seda, mida Jumal tahab.

MOTIIVID / SISULISED ELEMENDID:

  • Kohtumine kuninga ja prohveti vahel – poliitiline ja vaimulik pinge.

  • Viivitus ja ootamine – rõhutab Jumala ajastust, mitte inimeste kiirust.

  • Baamot-Baal – kõrgendik, kust vaadati Iisraeli rahvast, sümboliseerib vaimset „positsiooni“ või nägemuse kohta.

  • Au ja rikkuse pakkumine – kiusatus, mis ei saa muuta Jumala tahet.

Scroll to Top