Jeesuse salvimine Betaanias
- Mt 26:6-13
- Mk 14:3-9
- Jh 12:1-11
- Toimumisaeg: umbes aastatel ~ 30 või 33 pKr
- Asukoht: Betaania, Iisrael
- Tõlked: 1997 Piibel
- Isikud: Jeesus, Laatsarus, Marta, Maarja (Laatsaruse õde), Juudas Iskariot

Lühikokkuvõte loost:
Naine (Johannese järgi Maarja, Laatsaruse õde) salvib Jeesuse pea (Mt, Mk) või jalad (Jh) kalli nardisalviga.
Jüngrid (eriti Juudas, Jh järgi) pahanduvad kalli lõhnasalvi raiskamise pärast – oleks võinud müüa ja vaestele anda!
Jeesus kaitseb naist: “Ta on teinud mulle kauni teo” ja viitab oma matusele.
Jeesus kuulutab, et see tegu jääb meenutuseks kõikjal, kus evangeeliumi kuulutatakse.
Praktiline tähendus tänapäeva jaoks:
Tõeline pühendumus Jeesusele ei arvuta kasu – see on helde ja isetu.
Inimesed mõistavad usu tähendust erinevalt; Jeesus hindab südamehoiakut.
Alandlikkus ja ohverdus on jumalariigi väärtused.
Meenutus, et usutegu võib ületada loogika või praktilisuse piiri.
Aga kui Jeesus oli Betaanias pidalitõbise Siimona majas, astus ta juurde naine, kellel oli alabasternõu ülihinnalise salviga, ning valas salvi lauas istuva Jeesuse pea peale.
Jüngrite meel läks aga pahaseks seda nähes ja nad ütlesid: „Milleks küll see raiskamine?
Selle oleks ju võinud müüa suure raha eest ja raha anda vaestele.”
Aga Jeesus ütles seda märgates neile: „Miks te tülitate seda naist? Ta on teinud mulle kauni teo.
Vaeseid on teie juures ju alati, mind aga ei ole teil alati.
Sest seda salvi minu ihu peale kallates tegi tema seda minu matuseks.
Tõesti, ma ütlen teile, kus iganes kogu maailmas kuulutatakse evangeeliumi, kõneldakse ka tema mälestuseks sellest, mis ta on teinud.”
Tooltip test
Ja Jeesus oli Betaanias pidalitõbise Siimona majas. Kui ta istus lauas, tuli naine, kellel oli alabasternõu ehtsa ja kalli nardisalviga. Ta murdis alabasternõu katki ja valas salvi Jeesuse pea peale.
Aga seal olid mõned, kes nurisesid õige pahase meelega omavahel: „Milleks see salvi raiskamine?
Selle salvi oleks võinud ju müüa rohkem kui kolmesaja teenari eest ja raha anda vaestele.” Ja nad tõrelesid naisega.
Aga Jeesus ütles: „Jätke ta rahule! Miks te tülitate teda?
Ta on teinud mulle kauni teo.
Vaeseid on teie juures ju alati, ning kui te tahate, võite teha neile head – mind aga ei ole teil alati.
Ta on teinud, mis ta võis: ta on ette salvinud mu ihu matmiseks.
Aga tõesti, ma ütlen teile, kus iganes kogu maailmas evangeeliumi kuulutatakse, kõneldakse ka tema mälestuseks sellest, mida ta on teinud.”
Kuus päeva enne paasapühi tuli Jeesus Betaaniasse, kus elas Laatsarus, kelle Jeesus oli surnuist üles äratanud.
Nad tegid siis temale seal lõunasöögi ja Marta teenis. Laatsarus oli aga üks neist, kes koos Jeesusega lauas istusid.
Maarja võttis nüüd naela ehtsat, hinnalist nardisalvi, võidis Jeesuse jalgu ja kuivatas neid oma juustega, ning koda täitus salvi lõhnast.
Aga üks ta jüngritest, Juudas Iskariot, kes valmistus teda ära andma, ütles: „Miks seda salvi ei ole kolmesaja teenari eest müüdud ja raha antud vaestele?”
Aga seda ta ei öelnud vaestest hoolimise pärast, vaid et ta oli varas; kukruhoidjana ta poetas kõrvale sissepandut.
Siis ütles Jeesus: „Jäta naine rahule, et ta seda hoiaks minu matmise päevaks.
Vaeseid on ju alati teie juures, aga mind ei ole teil alati.”
Siis sai suur hulk juute teada, et Jeesus on seal, ja nad ei tulnud mitte üksnes tema pärast, vaid et näha saada ka Laatsarust, kelle ta oli surnuist üles äratanud.
Aga ülempreestrid võtsid nõuks ka Laatsarus ära tappa, sest tema pärast läks sinna palju juute ja hakkas Jeesusesse uskuma.
Loe ka teisi lugusid:
Vali temaatika järgi
SUURED TEEMAD:
Eneseohverdus ja armastus Jeesuse vastu
Jeesuse lähenev surm ja matus
Austus Jeesuse isiku vastu
Ihu ja vaimu ettevalmistus surmaks
MOTIIVID / SISULISED ELEMENDID:
Lõhnasalv: kalleim, väärtuslik ohverdus – näitab armastust, kummardust ja usku
Naise vaistlik mõistmine Jeesuse missioonist, mida jüngrid ei mõista
Juudase motiivid (Jh 12:6 – varguse vihje)
Matuse ettekuulutus: Jeesus näeb teos märki oma lähedal olevast surmast
Kontrast siira austuse ja varjatud isekuse vahel (naine vs Juudas)