Peetrus ja Johannes Suurkohtu ees
- Ap 4:1-22
- Toimumisaeg: umbes aastatel ~30 või 33 pKr
- Asukoht: Jeruusalemm, Iisrael
- Tõlked: 1997 Piibel
- Isikud: Jeesus, Siimon Peetrus, Johannes, Hannas, Kaifas, Johannes (Ülempreester), Aleksandros

Lühikokkuvõte loost:
- Peetrus ja Johannes arreteeritakse pärast halvatud mehe tervendamist ja rahvahulgale Jeesuse ülestõusmisest tunnistamist.
- Nad tuuakse Suurkohtu ette.
- Peetrus räägib julgelt, et tervendamine toimus Jeesuse Kristuse nimel, kes oli löödud risti.
- Vaatamata kohtulikule survele keelata Jeesuse nimel rääkimist, keelduvad apostlid vaikimast.
Praktiline tähendus tänapäeva jaoks:
Jeesuse nimel elamine võib tuua vastuseisu, kuid tõe kuulutamine peab jätkuma julgelt ja armastuses.
Kristlased on kutsutud olema sõnumikandjad, isegi kui see toob kaasa sotsiaalse või ametliku surve.
Jumala töö räägib iseenda eest – elumuutused, tervenemised ja uus elu on kõige veenvam tunnistus.
Usaldus Jeesuse nime väesse – pääste ei ole mitte meie pingutuses, vaid Tema nimes.
Sellal kui apostlid rahvale rääkisid, astusid nende juurde preestrid ja templipealik ja saduserid.
Neid ärritas, et apostlid õpetasid rahvast ja kuulutasid surnuist ülestõusmist Jeesuses.
Nad võtsid Peetruse ja Johannese kinni ja panid nad hommikuni vangimajja, sest oli juba õhtu.
Aga paljud neist, kes olid Sõna kuulnud, hakkasid uskuma, ja mehi sai arvult umbes viis tuhat.
Hommikul sündis, et nende ülemad ja vanemad ja kirjatundjad tulid Jeruusalemma kokku, ka ülempreester Hannas ja Kaifas ja Johannes ja Aleksandros ja niipalju kui neid oli ülempreestri soost.
Ja nad panid apostlid endi keskele seisma ja pärisid: „Missuguse väega või millise nime abil te olete seda teinud?”
Siis Peetrus, täis Püha Vaimu, ütles neile: „Rahva ülemad ja vanemad!
Kui meid täna üle kuulatakse vigasele inimesele tehtud heateo pärast, mille läbi ta päästeti, siis olgu teile kõigile ja kogu Iisraeli rahvale teada, et see sündis Jeesuse Kristuse, Naatsaretlase nime abil, kelle teie lõite risti, aga kelle Jumal on üles äratanud surnuist.
Sellesama tõttu seisab see inimene siin teie ees tervena.
Jeesus on
„kivi, mille teie, ehitajad, olete tunnistanud kõlbmatuks,
mis on saanud nurgakiviks”.
Ja kellegi muu läbi ei ole päästet, sest taeva all ei ole antud inimestele ühtegi teist nime, kelle läbi meid päästetaks.”
Nähes Peetruse ja Johannese kartmatust ja teada saades, et nad on õppimata ja lihtsad mehed, panid nad seda imeks. Nad tundsid ära, et need mehed olid olnud Jeesuse kaaslased.
Ja kui nad nägid tervendatud meest nende juures seisvat, ei olnud neil midagi vastu ütelda.
Siis nad käskisid neid Suurkohtust välja minna ja pidasid omavahel nõu: „Mis me peaksime nende inimestega tegema? Sest see, et nende läbi on sündinud silmapaistev tunnustäht, on teada kõigile jeruusalemlastele ja me ei saa seda salata.
Kuid et nad sellest nimest ei räägiks enam ühelegi inimesele, siis ähvardagem neid kõvasti.”
Ja nad kutsusid apostlid sisse ning keelasid neil üldse rääkida ja õpetada Jeesuse nimel.
Peetrus ja Johannes vastasid aga neile: „Otsustage ise: kas Jumala ees on õige kuulata teid rohkem kui Jumalat?
Meil on ju võimatu jätta rääkimata seda, mida me oleme näinud ja kuulnud.”
Nemad aga, veel rohkem ähvardades, lasksid apostlid vabaks, sest rahva pärast nad ei leidnud viisi, kuidas apostleid nuhelda, kuna kõik ülistasid Jumalat toimunu eest.
Sest inimene, kellele see paranemise tunnustäht oli sündinud, oli üle neljakümne aasta vana.
Tooltip test
Loe ka teisi lugusid:
Vali temaatika järgi
SUURED TEEMAD:
Jeesuse nime vägi ja ainulaadsus
Kristliku julguse eeskuju
Vaimuliku autoriteedi ja poliitilise võimu konflikt
Jumala töö takistamatus
Tunnistamine ja kuulutamine vastuseisust hoolimata
MOTIIVID / SISULISED ELEMENDID:
Vaimu julgus – Peetrus räägib Püha Vaimu väes täie julgusega
Jeesuse nimi kui pääsemise allikas – keskne teoloogiline väide
Kuulekuse küsimus – kas kuuletuda inimestele või Jumalale?
Avalik tunnistus – rahvas nägi tervendamist ja kiitis Jumalat.