Aabrahami leping Abimelekiga

„Sa pead need seitse talle minu käest võtma tõendina minu poolt, et mina olen kaevanud selle kaevu!”
Kuldsalm
1Ms 22:30

Lühikokkuvõte loost:

  • Abimelek ja tema väepealik Piikol tulevad Aabrahami juurde, tunnistades, et Jumal on temaga.

  • Nad paluvad Aabrahamiga lepingut, et nad ei teeks üksteisele kurja.

  • Aabraham nõustub, kuid toob üles kaevu pärast tekkinud tüli.

  • Abimelek kinnitab, et ei teadnud sellest.

  • Aabraham annab seitse lambatalle tunnistuseks, et kaev kuulub talle.

  • Koht nimetatakse Beer-Seba („Seitsme vande kaev”).

  • Aabraham istutab tamariskipuu ja kutsub seal appi igavese Jumala nime.

Praktiline tähendus tänapäeval:

  • Õiglased lepingud ja kokkulepped toovad rahu ka erinevate rahvaste vahel.

  • Jumala õnnistus inimese elus võib panna isegi teisi tunnistama Tema väge.

  • Vaidlused vara või õiguse üle saab lahendada ausa tunnistuse ja kokkuleppega, mitte vägivallaga.

  • Palve ja Jumala austamine kuuluvad kokku igapäevaelu ja praktiliste otsustega.


 Sel ajal rääkisid Abimelek ja tema väepealik Piikol Aabrahamiga, öeldes: „Jumal on sinuga kõiges, mis sa teed.

 Ja nüüd vannu mulle siin Jumala juures, et sa ei peta mind ega mu lapsi ja lapselapsi! Heateo pärast, mis ma sulle tegin, tee seda mulle ja maale, kus sa võõrana elad!”

 Ja Aabraham ütles: „Ma vannun!”

 Aabraham aga noomis Abimelekit veekaevu pärast, mille Abimeleki sulased väevõimuga olid ära võtnud.

 Kuid Abimelek vastas: „Mina ei tea, kes seda tegi. Sina pole mulle sellest teatanud ja mina ise pole ka midagi kuulnud enne kui täna.”

 Siis Aabraham võttis lambaid, kitsi ja veiseid ja andis Abimelekile; ja nad mõlemad sõlmisid lepingu.

 Kui Aabraham pani seitse lambatalle eraldi, küsis Abimelek Aabrahamilt: „Milleks on siin need seitse talle, keda sa oled eraldi pannud?”

 Ja tema vastas: „Sa pead need seitse talle minu käest võtma tõendina minu poolt, et mina olen kaevanud selle kaevu!”

 Seepärast hüütakse seda paika Beer-Sebaks, sest nad mõlemad andsid seal vande.

 Nõnda sõlmisid nad Beer-Sebas lepingu. Siis Abimelek ja tema väepealik Piikol tõusid ja läksid tagasi vilistite maale.

 Aabraham aga istutas Beer-Sebasse ühe tamariskipuu ja hüüdis seal appi Issanda, igavese Jumala nime.

 Ja Aabraham elas võõrana vilistite maal kaua aega.

Tooltip test

Loe ka teisi lugusid:

Vali temaatika järgi

SUURED TEEMAD:

  • Jumala õnnistus ja tunnistus – isegi paganlik kuningas näeb, et Jumal on Aabrahami elus.

  • Rahulepingud – Jumala rahva elu ei tähenda ainult vaimseid asju, vaid ka õiglast läbikäimist naabritega.

  • Omandi kinnitamine – Beer-Seba kaev sümboliseerib õiguspärast pärimist ja Jumala antud maa kasutamist.

  • Jumala igavikulisus – Aabraham kutsub appi „Igavese Jumala” nime, sidudes maa ja lepingud Tema igavese olemusega.

MOTIIVID / SISULISED ELEMENDID:

  • Kaev – elu ja ellujäämise sümbol kõrbes, samuti omandi ja õiguse märk.

  • Seitse lambatalle – tunnistus ja kinnituse märk lepingule.

  • Beer-Seba nimi – „Seitsme vande kaev” – koht, kus Jumala õnnistus ja inimeste kokkulepe kohtuvad.

  • Puu istutamine – püsimise ja pühendumise sümbol, Jumala nime austamine paigaga seotult.

Scroll to Top