Abielu lahutamisest

"Mis nüüd Jumal on ühte pannud, seda ärgu inimene lahutagu!"
Kuldsalm
Matteuse 19:6

Lühikokkuvõte loost:

  • Variserid küsivad Jeesuselt abielulahutuse kohta, et teda proovile panna.

  • Jeesus viitab loomise korrale – mees ja naine saavad üheks lihaks.

  • Lahutust ei peaks otsima – Jumal on loonud abielu kestvaks ühenduseks.

  • Jeesus lisab, et üksnes abielurikkumine võib olla lahutuse põhjuseks.

  • Õpilased imestavad Jeesuse ranguse üle ja Jeesus kõneleb tsölibaadist (ehk eelistatud pühendumisest Jumalariigile).

Praktiline tähendus tänapäeva jaoks:

  • Üleskutse austada abielu ja truudust

  • Meeldetuletus, et tõeline lähedus on rohkem kui juriidiline kokkulepe

  • Mõistmine, et kõik inimesed ei ole kutsutud samale eluteele – mõned valivad teadlikult elada üksinda Jumala riigi pärast

  • Väljakutse mitte otsida „lahendusi”, vaid elada armastuses, andestuses ja pühendumises


 Ja Jeesuse juurde astus varisere, kes küsisid teda kiusates: „Kas tohib oma naist minema ajada mis tahes põhjusel?”

 Tema aga vastas: „Kas te ei ole lugenud, et loomise algul tegi Looja inimese meheks ja naiseks?”

 ja ütles: „Seepärast jätab mees oma isa ja ema ning hoiab oma naise poole ja need kaks saavad üheks.

 Nõnda ei ole nad enam kaks, vaid üks liha. Mis nüüd Jumal on ühte pannud, seda ärgu inimene lahutagu!”

 Nad ütlesid talle: „Mispärast siis Mooses on käskinud anda lahutustunnistuse, kui tahetakse naist minema ajada?”

 Jeesus vastas neile: „Teie kõva südame pärast lubas Mooses teid oma naist minema ajada, algul aga ei olnud see nõnda.

 Aga mina ütlen teile: Kes iganes ajab minema oma naise muidu kui liiderdamise pärast ja abiellub teisega, rikub abielu ja kes abiellub minema aetud naisega, rikub abielu.”

 Jüngrid ütlesid talle: „Kui naisevõtmisega on lugu nõnda, siis on kasulikum jätta abiellumata.”

 Tema aga ütles neile: „Seda sõna ei taipa igaüks, vaid ainult need, kellele antakse.

 On ju abieluks kõlbmatuid, kes nõnda on sündinud emaihust, ja on kohitsetuid, kes on inimeste kohitsetud, ja on kohitsetuid, kes on ise end taevariigi pärast kohitsenud. Kes suudab taibata, taibaku!”

Tooltip test


 Ja Jeesus tõusis ja tuli Juudamaa alale sinnapoole Jordanit. Ja ta juurde voolas kokku rahvast ja ta õpetas neid, nagu tal oli tavaks.

 Ja Jeesuse juurde astus varisere, kes küsisid temalt teda kiusates: „Kas mees tohib lahutada oma naisest?”

 Aga tema vastas neile: „Mida Mooses teil käskis?”

 Nemad ütlesid: „Mooses lubas kirjutada lahutustunnistuse, kui tahetakse naisest lahutada.”

 Jeesus ütles aga neile: „Teie kõva südame pärast kirjutas ta teile selle käsu, aga loomise algul lõi Jumal inimese meheks ja naiseks.

 Seepärast jätab mees oma isa ja ema ja hoiab oma naise poole ja need kaks saavad üheks, nõnda et nad enam ei ole kaks, vaid üks liha.

 Mis nüüd Jumal on ühte pannud, seda ärgu inimene lahutagu!”

 Ja kodus hakkasid jüngrid taas temalt selle kohta küsima ja Jeesus ütles neile: „Kes iganes lahutab oma naisest ja võtab teise, rikub tollega abielu ja kui naine on lahutanud oma mehest ja läheb teisele, rikub ta abielu.”

 Igaüks, kes ajab minema oma naise ja võtab teise, rikub abielu ja kes võtab minemaaetud naise, rikub abielu.

Loe ka teisi lugusid:

Vali temaatika järgi

SUURED TEEMAD:

  • Jumala algne loomiskord ja abielu püha tähendus

  • Lahutuse ja truuduse küsimus

  • Inimese südamlikkus versus seaduslikud põhjendused

  • Tsölibaat ja elu Jumalariigi pärast

MOTIIVID / SISULISED ELEMENDID:

  • Abielu kui Jumala loodud liit

  • Lahutus kui inimese südame kõvaduse tulemus

  • Vastasseis inimeste traditsioonide ja Jumala tahte vahel

  • Õpilaste reaktsioon Jeesuse sõnumile – see on radikaalne

  • Kutse elada teistsuguses, Jumalariigi väärtustel põhinevas elus

Scroll to Top