Nehemja saadetakse Jeruusalemma
- Neh 2:1-10
- Toimumisaeg: ~ 445 eKr
- Asukoht Suusani palee, Pärsia impeerium, tänapäeva Iraan
- Tõlked: 1997 Piibel
- Isikud: Nehemja, Artahsasta, Aasaf, Sanballat, Toobija

Lühikokkuvõte loost:
Nehemja saab kuninga heakskiidu – Nehemja teenib Pärsia kuninga Artahsasta mundrikandjana ja palub luba minna Jeruusalemma müüre taastama.
Kuningas annab loa ja toetuse – Kuningas mitte ainult ei luba Nehemjal minna, vaid annab ka kirjalikud load ning ressursid tema missiooni toetamiseks.
Nehemja saab ametliku mandaadi – Nehemjale antakse kõrge volitus tegutseda Juuda asevalitsejana ja müüride taastajana.
Esimene vastuseis – Sanballat ja Tobija reageerivad pahameele ja vaenulikkusega, nähes Nehemjat ohuna oma mõjuvõimule piirkonnas.
Praktiline tähendus tänapäeva jaoks:
Julge oma usu ja südameasjade eest seista – Nehemja näitab, et isegi kõrgetel ametikohtadel võib julgelt väljendada muret vaimuliku ja kogukondliku olukorra pärast.
Palve ja tegevus käivad käsikäes – Enne tegutsemist palvetas Nehemja, aga ta ka valmistas ennast praktiliselt ette. See tasakaal on oluline ka tänapäeva usuelus.
Jumal avab uksi, kui me oleme valmis liikuma – Nehemja sai ootamatult kuningalt toetuse, mis näitab, et Jumal võib juhatada ka poliitilisi ja ametlikke olukordi.
Tuleb arvestada vastuseisuga – Kui alustad midagi head või teed jumalariigitööd, võid kohata kriitikat või vastupanu. Nehemja lugu julgustab mitte alla andma.
Ja niisanikuus, kuningas Artahsasta kahekümnendal aastal, oli tema ees vein; mina tõin veini ja andsin kuningale. Kuna ma tema palge ees ei olnud iialgi olnud kurb, siis kuningas ütles mulle: „Mispärast sa oled kurva näoga? Ega sa ometi haige ole? See ei ole muud kui südame kurbus.” Siis ma kartsin üliväga ja ütlesin kuningale: „Kuningas elagu igavesti! Miks ma ei peaks olema kurva näoga, kui see linn, kus on mu vanemate hauad, on varemeis ja selle väravad on tulega põletatud?”
Siis küsis kuningas minult: „Mida sa nüüd soovid?” Aga mina palusin taeva Jumalat ja ütlesin kuningale: „Kui kuningas heaks arvab ja su sulane on sulle meelepärane, siis läkita mind Juudamaale, mu vanemate haudade linna, et ma saaksin selle üles ehitada!”
Siis kuningas, kelle kõrval istus kuninganna, küsis minult: „Kui kaua su teekond kestab ja millal sa tagasi tuled?” Kui ma nimetasin temale vastava aja, siis oli see kuningale meele järgi ja ta läkitas mind.
Ja ma ütlesin kuningale: „Kui kuningas heaks arvab, siis antagu mulle kaasa kirjad maavalitsejaile teisel pool Frati jõge, et nad laseksid mu läbi, kuni ma jõuan Juudamaale, nõndasamuti kiri Aasafile, kuninga metsaülemale, et ta annaks mulle puid templipalee väravate ehitamiseks ja linna müüri ning koja jaoks, kuhu ma asun.” Ja kuningas andis mulle need, sest mu peal oli mu Jumala hea käsi.
Siis ma tulin maavalitsejate juurde teisele poole Frati jõge ja andsin neile kuninga kirjad; ja kuningas oli koos minuga läkitanud väepealikuid ja ratsanikke.
Aga kui Sanballat, hooronlane, ja ametnik Toobija, ammonlane, seda kuulsid, siis pahandas see neid väga, et keegi oli tulnud nõutama head Iisraeli lastele.
Tooltip test
Loe ka teisi lugusid:
Vali tegelase järgi
Vali temaatika järgi
SUURED TEEMAD:
Jumalik juhtimine ja soosing – Jumal võib mõjutada isegi kuningate südameid oma rahva heaks.
Visioon ja kutsumus – Nehemja tunneb isiklikku kutset taastada Jeruusalemm ja tegutseb selle nimel.
Palve ja ettevalmistus – Nehemja ühendab vaimuliku tundlikkuse praktilise planeerimisega.
Vastuseis ja julgus – Uue algatuse puhul tuleb arvestada ka kriitikaga, kuid julgus Jumala tahte järgi tegutseda on võtmetähtsusega.
MOTIIVID / SISULISED ELEMENDID:
Kurbus ja kaastunne – Nehemja sügav südamevalu rahva ja Jeruusalemma olukorra pärast.
Kuninglik heakskiit – Valitseja luba ja toetus kui Jumala avatuse märk.
Palve enne tegutsemist – Nehemja vaikne palve isegi vestluse käigus näitab pidevat Jumalast sõltuvust.
Linnamüüride taastamine – Sümboliseerib rahva identiteedi, usu ja turvalisuse taastamist.
Vastuseis väljastpoolt – Sanballati ja Tobija reaktsioon näitab, et Jumalariigitööle tuleb alati ka vastupanu.