Paulus vahistatakse templis
- Ap 21:27-40
- Toimumisaeg: umbes aastatel ~ 52–56 pKr
- Asukoht: Jeruusalemm, Iisrael
- Tõlked: 1997 Piibel
- Isikud: Saulus/Paulus, Klaudius Lüüsias

Lühikokkuvõte loost:
Kui Pauluse puhastumispäevad templis on lõppemas, ärgitavad Aasia juudid rahvahulga tema vastu.
Nad süüdistavad Paulust seaduserikkumises ja templi rüvetamises, kuna arvavad, et ta on sinna kaasa toonud ka paganaid.
Rahvas tõstab mässu, Paulus lohistatakse templist välja ja väravad suletakse.
Rooma sõjaväeülem sekkub, arreteerib Pauluse ja püüab aru saada rahutuste põhjusest.
Vägivald on nii suur, et sõdurid peavad Paulust kandma, et teda rahvahulgast päästa. Paulust süüdistatakse ekslikult egiptlasest mässujuhiks olemises, kuid ta tutvustab ennast ja palub luba kõne pidamiseks.
Praktiline tähendus tänapäeva jaoks:
Valeinfo ja kuulujutud võivad kiiresti paisuda ebaõiglaseks tagakiusamiseks.
Õigluse nimel on oluline jääda rahulikuks isegi siis, kui meid rünnatakse alusetult.
Julgus seista tõe eest ei tähenda alati vägivaldset vastureaktsiooni, vaid mõistlikku ja kindlat vastust.
Raskustes võib Jumal kasutada ootamatuid vahendeid (nt ilmalikku võimu) oma teenija kaitsmiseks.
Tunnistamise võimalused võivad avaneda isegi kriisi keskel – Paulus kasutab arreteerimist evangeeliumi kuulutamiseks.
Tooltip test
Aga kui need seitse päeva hakkasid lõpule jõudma, nägid Aasiast tulnud juudid Paulust pühakojas. Need ajasid möllama kogu rahva ja pistsid oma käed tema külge, hüüdes: „Iisraeli mehed, tulge appi! See ongi see inimene, kes kõigis paigus õpetab meie rahva ja Seaduse ja selle paiga vastu. Ja nüüd on ta veel kreeklasigi toonud pühakotta ja selle püha paiga rüvetanud!”
Sest nad olid enne linnas näinud temaga koos efeslast Trofimost ning arvasid, et Paulus oli ta toonud pühakotta.
Siis tõusis kogu linn liikvele ning rahvas jooksis kokku. Ja nad haarasid Paulusest kinni ja vedasid ta pühakojast välja, ja otsekohe lukustati uksed.
Ja kui nad püüdsid teda tappa, läks sõnum sealse väeosa ülempealikule, et kogu Jeruusalemm on möllamas.
See võttis otsekohe sõdureid ja pealikuid kaasa ja tuli jooksujalu nende juurde. Kui rahvas nägi ülempealikut ja sõdureid, lõpetasid nad Pauluse peksmise.
Siis ülempealik astus ligi, võttis Pauluse oma hoole alla, käskis ta kahe ketiga aheldada ning küsis, kes ta on ja mis ta on teinud.
Aga rahvahulgast karjusid ühed ühte, teised teist. Kuna ülempealik ei suutnud lärmi pärast midagi selgemalt teada saada, siis laskis ta Pauluse viia kindlusse.
Aga kui ta treppide juurde jõudis, tuli sõduritel rahva vägivallatsemise pärast Paulust kanda, sest suur rahvahulk järgnes neile, hüüdes: „Hukka ta ära!”
Kui Paulust oldi juba kindlusse viimas, lausus ta ülempealikule: „Kas ma tohin sulle midagi öelda?” Aga tema ütles: „Kas sa oskad kreeka keelt?
Kas sa ei olegi see egiptlane, kes mõni aeg tagasi ässitas ja viis kõrbe neli tuhat sikariooti?”
Paulus ütles: „Mina olen juut Tarsosest, kuulsa Kiliikia linna kodanik. Ma palun sind väga, luba mul rahvale kõnelda!”
Kui ta lubas, astus Paulus trepiastmeile ning viipas rahvale käega. Kui kõik jäid vait, hakkas ta heebrea keeles kõnet pidama ja ütles: …
Vaata: Pauluse kaitsekõne
Loe ka teisi lugusid:
Vali temaatika järgi
SUURED TEEMAD:
Eelarvamused ja väärarusaamad – oht, mida põhjustab kultuuriline ja usuline pimedus.
Vägivald rahvahulgas – masside mõjutatavus valede kaudu.
Jumala juhtimine läbi katsumuste – isegi vahistamine võib olla Tema plaanis.
Kristliku julguse test – Pauluse rahu ja julgus on eeskujuks.
Evangeeliumi kuulutamine kriisi ajal – ustavus mis tahes olukorras.
MOTIIVID / SISULISED ELEMENDID:
Trofimos Efesosest – süüdistus, mis ei põhine faktidel, vaid oletusel.
Templi rüvetamise süüdistus – näitab, kui püha ja tundlik see koht oli juutidele.
Klaudius Lüüsias – rooma võim kui ootamatu vahend Pauluse kaitseks.
Pauluse küsitlus ja vale identifitseerimine – rahutuste segadus.
Kõne palumine – viib järgmise looni, kus Paulus esitab oma tunnistuse.