Paulust kuulatakse üle Suurkohtus
- Ap 22:30; Ap 23:1-11
- Toimumisaeg: umbes aastatel ~ 52–56 pKr
- Asukoht: Jeruusalemm, Iisrael
- Tõlked: 1997 Piibel
- Isikud: Saulus/Paulus, Klaudius Lüüsias, Hananias (ülempreester)

Lühikokkuvõte loost:
Rooma ülempealik (Klaudius Lüüsias) soovib täpsemalt teada, milles Paulust süüdistatakse, ning kutsub kokku Suurkohtu.
Paulus alustab kaitsekõnet, kuid solvab kogemata ülempreestrit Hananiast ja see tekitab ärevust.
Ta kasutab ära teadmise, et nõukogu koosneb variseridest ja saduseridest, ning tõstab üles surnute ülestõusmise teema, põhjustades tugeva vaidluse.
Tulemusena tekib suur tüli, Paulus viiakse vägede poolt minema ning öösel ilmub Issand Paulusele ja julgustab teda ning annab teada, et ta peab ka Roomas tunnistama.
Praktiline tähendus tänapäeva jaoks:
Isegi keerulistes olukordades võib Jumal anda meile selgust ja julgust, et kindlalt seista oma usu eest.
Tarkus ja arukus olukorra hindamisel (nagu Pauluse strateegiline käitumine) võivad aidata keerulisi olukordi juhtida.
Jumala eesmärgid ei katke isegi vastuseisu või segaduse keskel – Ta juhib oma rahvast edasi.
Julgustus ja rahu võivad tulla ka kõige pingelisemal hetkel, kui jääme ustavaks.
Tooltip test
Aga teisel päeval, soovides selgemalt teada saada, milles juudid Paulust süüdistavad, päästis ülempealik ta ahelatest valla ja käskis ülempreestreid ja kogu Suurkohtu kokku tulla ning viis Pauluse nende ette.
Paulus vaatas aga ainiti Suurkohtu poole ja ütles: „Mehed-vennad, mina olen Jumala ees elanud tänini igati puhta südametunnistusega.”
Aga ülempreester Hananias käskis lähedalseisjaid lüüa talle vastu suud.
Siis Paulus ütles temale: „Küll Jumal lööb ka sind, sa lubjatud sein! Sina istud siin, et mõista minu üle kohut Seaduse järgi, ise aga käsid vastu Seadust mind lüüa?”
Lähedalseisjad aga ütlesid: „Kas sa häbistad Jumala ülempreestrit?”
Siis lausus Paulus: „Ma ei teadnud, vennad, et ta on ülempreester; on ju kirjutatud: „Sa ei tohi oma rahva ülemast rääkida halvasti.””
Kuna Paulus teadis, et osa neist oli sadusere ja teine osa varisere, siis ta hüüdis Suurkohtus: „Mehed-vennad, mina olen variser, variseri poeg. Minu üle mõistetakse kohut lootuse ja surnute ülestõusmise pärast!”
Aga niipea kui ta seda oli öelnud, tõusis variseride ja saduseride vahel tüli ja koosolek jagunes kaheks.
Sest saduserid ütlevad, et ülestõusmist ja ingleid ja vaime ei olevatki, variserid tunnistavad aga neid kõiki.
Siis tekkis suur lärm, ja mõned kirjatundjad variseride poolelt tõusid ja vaidlesid ägedalt ning ütlesid: „Meie ei leia midagi paha selles inimeses. Võib-olla ongi vaim või ingel temaga rääkinud.”
Aga kui tüli läks suureks, kartis ülempealik, et nad Pauluse lõhki rebivad, ja käskis sõjaväel alla minna, et Paulus nende keskelt ära võtta ja kindlusse viia.
Aga järgmisel ööl seisis Issand ta juures ning ütles: „Ole julge! Nagu sa minust oled tunnistanud Jeruusalemmas, nõnda pead sa tunnistama ka Roomas!”
Loe ka teisi lugusid:
Vali temaatika järgi
SUURED TEEMAD:
Tunnistamine evangeeliumist ka vaenulikus keskkonnas
Jumala suveräänne juhtimine ja lohutus
Usu ja ülestõusmise lootuse esiletõstmine
Jumala plaani täitumine inimlike takistuste kiuste
MOTIIVID / SISULISED ELEMENDID:
Vastasseis religioosse süsteemiga
Usu ja teoloogia erinevused (variserid vs saduserid)
Jumala otsene sekkumine ja julgustamine
Rooma võimu ja juudi nõukogu vahelise pinge kasutamine eesmärgipäraselt