Aadam ja Eeva

„Ja Issand Jumal valmistas inimese, kes põrm on, mullast, ja puhus tema ninasse eluhinguse: nõnda sai inimene elavaks hingeks.”
Kuldsalm
1Ms 2:7

Lühikokkuvõte loost:

  • Jumal loob inimese, moodustades ta põrmu ja andes talle eluhinge.

  • Issand istutab Eedeni aia ja paneb inimese sinna seda harima ja hoidma.

  • Jumal annab käsu mitte süüa hea ja kurja tundmise puust.

  • Inimene nimetab loomad, kuid leiab, et ükski pole talle kaaslaseks.

  • Jumal uinutab inimese, võtab ta küljeluu ja loob naise; mees tunnistab tema erilisust.

  • Lõpuks kirjeldatakse, et mees ja naine olid alasti ega tundnud häbi.

Praktiline tähendus tänapäeva jaoks:

  • Töö ja loomingu väärtustamine: aed vajab hoolt, nii ka meie elukeskkond ja suhted.

  • Piiride ja käskude tähtsus: mitte kõik, mis on kättesaadav, pole kasulik.

  • Suhete vastastikkus: inimene vajab kogukonda ja lähedasi sidemeid.

  • Ausus ja haavatavus: algne alastus sümboliseerib avatud ja usalduslikke suhteid.

  • Tasakaal looduse, töö, puhkuse ja suhete vahel on jätkuvalt oluline.


 See on lugu taeva ja maa sündimisest, kui need loodi. Sel ajal, kui Issand Jumal tegi maa ja taeva, kui ainsatki väljapõõsast ei olnud veel maa peal ja ainsatki väljarohtu ei olnud veel tärganud, sest Issand Jumal ei olnud lasknud vihma sadada maa peale, ja inimest ei olnud põldu harimas, tõusis udu maast ja kastis kogu mullapinda.

 Ja Issand Jumal valmistas inimese, kes põrm on, mullast, ja puhus tema ninasse eluhinguse: nõnda sai inimene elavaks hingeks.

 Ja Issand Jumal istutas Eedeni rohuaia päevatõusu poole ja pani sinna inimese, kelle ta oli valmistanud.

 Ja Issand Jumal laskis maast tõusta kõiksugu puid, mis olid armsad pealtnäha ja millest oli hea süüa, ja elupuu keset aeda, ning hea ja kurja tundmise puu.

 Ja Eedenist sai alguse jõgi, mis kastis rohuaeda, jagunedes sealtpeale neljaks haruks: 

esimese nimi on Piison, see voolab ümber kogu Havilamaa, kus on kulda;

 selle maa kuld on hea, seal on bedolavaiku ja karneoolikive.

 Ja teise jõe nimi on Giihon, see voolab ümber kogu Kuusimaa.

 Ja kolmanda jõe nimi on Hiddekel, see voolab hommiku pool Assurit; ja neljas jõgi on Frat.

 Ja Issand Jumal võttis inimese ja pani ta Eedeni aeda harima ja hoidma.

 Ja Issand Jumal keelas inimest ja ütles: „Kõigist aia puudest sa võid küll süüa, aga hea ja kurja tundmise puust sa ei tohi süüa, sest päeval, mil sa sellest sööd, pead sa surma surema!”

 Ja Issand Jumal ütles: „Inimesel ei ole hea üksi olla; ma tahan teha temale abi, kes tema kohane on.”

 Ja Issand Jumal valmistas mullast kõik loomad väljal ja kõik linnud taeva all ning tõi inimese juurde, et näha, kuidas tema neid nimetab. Ja kuidas inimene igat elavat olendit nimetas, nõnda pidi selle nimi olema.

 Ja inimene pani nimed kõigile kariloomadele ja lindudele taeva all ja kõigile metsloomadele, aga inimesele ei leidunud abilist, kes tema kohane oleks.

 Siis Issand Jumal laskis tulla raske une inimese peale ja see jäi magama; siis ta võttis ühe tema küljeluudest ning sulges selle aseme taas lihaga.

 Ja Issand Jumal ehitas küljeluu, mille ta inimesest oli võtnud, naiseks ja tõi tema Aadama juurde.

 Ja Aadam ütles: 

„See on nüüd luu minu luust
ja liha minu lihast.

Teda peab hüütama mehe naiseks,
sest ta on mehest võetud!” 

 Seepärast jätab mees maha oma isa ja ema ning hoiab oma naise poole, ja nemad on üks liha!

 Ja nad olid mõlemad alasti, Aadam ja tema naine, ega häbenenud.

Tooltip test

Loe ka teisi lugusid:

Vali temaatika järgi

SUURED TEEMAD:

  • Loomine ja loodu hooldamine – inimene kui loodu osa ja hooldaja.

  • Vastutus ja vabadus – valikuvõimalus koos piiridega.

  • Abielu ja ühtsus – “üks liha” kui sügav ühtekuuluvus.

  • Süütus ja ehedus – pattulanguseni kestev harmoonia.

  • Jumal ja inimene – intiimne, otsene suhe Loojaga.

MOTIIVID / SISULISED ELEMENDID:

  • Elu – Jumala vahetu loomingulisus.

  • Eedeni aed – ideaalne, harmooniline keskkond.

  • Hea ja kurja tundmise puu – piiride ja valikute sümbol.

  • Loomade nimetamine – inimeste roll loodu hoidjana.

  • Küljeluu – partnerluse ja võrdsuse pilt.

  • Alastus ilma häbita – ehe ja katmata inimlikkus.

Scroll to Top