Ester päästab juudid

„Ja igal maal ja igas linnas, igal pool, kuhu kuninga käsk ja tema seadus jõudis, oli juutidel rõõm ja ilutsemine, pidu ja head päevad!”
Kuldsalm
Est 8:17

Lühikokkuvõte loost:

  • Ester esitab palve kuningale: Ta palub kuningal tühistada Hamani varasem seadus, mis lubas juute hävitada.

  • Kuningas annab loa uueks käsuks: Kuningas lubab Mordokail ja Estril koostada uue korralduse juutide kaitseks.

  • Uus seadus saadetakse välja: Mordokai kirjutab määruse, mis annab juutidele õiguse end kaitsta ja oma vaenlastele vastu astuda.

  • Rõõm ja tähistamine: Juudid üle kogu impeeriumi rõõmustavad, paljud inimesed liituvad nendega ning nende positsioon ühiskonnas tugevneb.

Praktiline tähendus tänapäeva jaoks:

  • Julgus seista õigluse eest, isegi võimsate ees.

  • Palve ja tegutsemine käivad käsikäes – Ester ei piirdunud vaid palvega, vaid tegi ka tegusid.

  • Jumala juhtimine võib toimida läbi ootamatute inimeste ja olukordade.

  • Raskustest saab väljapääs, kui usaldada Jumalat ja olla valmis tegema vajalikke samme õiguse kaitsmiseks.

 Aga Ester rääkis veel kuninga ees ja heitis tema jalge ette maha, nuttis ja anus teda, et ta keelaks agaglase Haamani kurjuse ja tema kava, mille ta juutide vastu oli sepitsenud.

 Siis sirutas kuningas kuldkepi Estri poole ja Ester tõusis ning seisis kuninga ees ja ütles: „Kui kuningas heaks arvab ja kui ma tema ees olen armu leidnud, kui see asi on kuninga meelest õige ja mina tema silmis vastuvõetav, siis lase kirjutada, et agaglase Haamani, Hammedata poja kirjad kavaga, mis ta kirjutas kõigis kuninga maades olevate juutide hukkamiseks, tagasi võetaks!

 Sest kuidas võiksin näha õnnetust, mis mu rahvast tabab, ja kuidas võiksin vaadata oma sugulaste hukkumist?”

 Siis ütles kuningas Ahasveros kuninganna Estrile ja juut Mordokaile: „Vaata, ma olen andnud Haamani koja Estrile ja Haaman ise on puusse poodud, sellepärast et ta tahtis pista oma käe juutide külge.

 Ja nüüd kirjutage teie ise juutide pärast kuninga nimel, nagu teie meelest hea on, ja kinnitage see kuningliku pitserisõrmusega; sest kirja, mis kuninga nimel on kirjutatud ja kuningliku pitserisõrmusega on kinnitatud, ei saa tagasi võtta!”

 Siis kutsuti otsekohe kuninga kirjutajad – see oli kolmandas kuus, siivanikuus, selle kahekümne kolmandal päeval – ja kirjutati kõik, mida Mordokai käskis, juutidele ja asehaldureile, maavalitsejaile ja maade vürstidele Indiast Etioopiani, saja kahekümne seitsmel maal, igale maale tema kirjaviisis ja igale rahvale tema keeles; ka juutidele nende kirjaviisis ja keeles.

 Seda kirjutati kuningas Ahasverose nimel ja kinnitati kuninga pitserisõrmusega; ja kirjad läkitati ratsakäskjalgadega, kes ratsutasid kuninglikel hobustel, võidusõiduratsudel.

 Kirjas lubas kuningas juutidel igas linnas kokku tulla ja oma elu kaitsta, hävitades, tappes ja hukates iga rahva ja maa kõik relvastatud jõud, kes neile kallale kipuvad, ka lapsed ja naised, ja riisudes nende vara, ühel ja samal päeval kõigis kuningas Ahasverose maades.

See päev oli kaheteistkümnenda kuu, see on adarikuu kolmeteistkümnendal päeval.

 Kirja ärakiri oli antud seadusena igale maale, avaldamiseks kõigile rahvastele, et juudid selleks päevaks oleksid valmis oma vaenlastele kätte maksma.

 Kuninglikel hobustel ratsutavad käskjalad läksid kuninga käsul kiiresti välja ja ruttasid, niipea kui seadus oli Suusani palees antud.

 Ja Mordokai tuli kuninga juurest kuninglikus kuues, sinises ja valges, suure kuldkrooniga ning valge ja purpurpunase mantliga; ja Suusani linn hõiskas ja rõõmustas.

 Juutidel oli õnn ja rõõm, õndsus ja au.

 Ja igal maal ja igas linnas, igal pool, kuhu kuninga käsk ja tema seadus jõudis, oli juutidel rõõm ja ilutsemine, pidu ja head päevad; ja maa rahvast tunnistasid paljud endid juutideks, sest neid valdas hirm juutide ees.

Tooltip test

Loe ka teisi lugusid:

Vali temaatika järgi

SUURED TEEMAD:

  • Õigluse ja lunastuse võit üle ebaõigluse.

  • Jumala tark juhtimine poliitilistes ja rasketes olukordades.

  • Ühiskondlik vastutus ja rahva kaitsmine.

  • Usalduse ja julge tegutsemise tähtsus.

MOTIIVID / SISULISED ELEMENDID:

  • Kuninganna Estri vahelesekkumine ja eestkoste rahva eest.

  • Uus kiri, mis tühistab varasema hukatusliku käsu.

  • Juutide õigus iseennast kaitsta ja vastulööki anda.

  • Juutide rõõm ja tänu päästmise eest.

  • Teiste rahvaste hirm ning ettevaatlikkus olukorra muutumise ees.

Scroll to Top