Iiobi vagadus pannakse proovile II

„ Kas me peaksime Jumalalt vastu võtma ainult head, aga  mitte kurja?”
Kuldsalm
Iiob 2:10

Lühikokkuvõte loost:

  • Saatan palub Jumalalt luba Iiobi tervist rünnata.

  • Iiobile tulevad rasked kehalised kannatused – paise üle kogu keha.

  • Iiobi naine soovitab tal Jumalat needa ja surra, kuid Iiob jääb truuks.

  • Iiobi sõbrad tulevad teda lohutama ja istuvad vaikides seitse päeva.

Praktiline tähendus tänapäeva jaoks:

  • Usk ei sõltu heaolust – tõeline usk püsib ka kannatustes.

  • Valu ei tähenda Jumala hülgamist – raskused ei tähenda, et Jumal on meid maha jätnud.

  • Lohutajal on oluline roll – vahel on parim toetus lihtsalt kohalolek ja vaikus.

  • Sõnad võivad haiget teha – Iiobi naise kommentaar meenutab, kui tähtis on kaastunne ja hoolivus kannatava inimese suhtes.


 Ja ühel päeval, kui Jumala lapsed tulid ja seisid Issanda ees, tuli ka saatan nende sekka ja seisis Issanda ees.

 Ja Issand küsis saatanalt: „Kust sa tuled?” Ja saatan vastas Issandale: „Maad mööda hulkumast ja rändamast.”

 Siis Issand ütles saatanale: „Kas oled pannud tähele mu sulast Iiobit? Sest tema sarnast maa peal ei ole: ta on vaga ja õiglane mees, kardab Jumalat ja hoidub kurjast. Ikka veel peab ta kinni oma vagadusest, kuigi sa kihutasid mind tema vastu teda ilma põhjuseta hävitama.”

 Aga saatan vastas Issandale ning ütles: „Nahk naha vastu, ja mees annab kõik, mis tal on, oma hinge eest.

 Aga siruta ometi oma käsi ning puuduta tema luud ja liha! 

Kas ta siis õnnistab su palet?”

 Ja Issand ütles saatanale: „Vaata, ta on su käes! Säästa ainult tema hing!”

 Siis saatan läks Issanda juurest ära ja lõi Iiobit kurjade paisetega jalatallast pealaeni.

 Iiob aga võttis enesele potikillu, et sellega ennast kaapida; ja ta istus tuha sees.

 Siis ta naine ütles temale: „Kas sa veelgi oma vagadusest kinni pead? Nea Jumalat ja sure!”

 Aga ta vastas temale: „Sinagi räägid, nagu rumalad naised räägivad. Kas me peaksime Jumalalt vastu võtma ainult head, aga mitte kurja?” Kõige selle juures ei teinud Iiob oma huultega pattu.

 Kui Iiobi kolm sõpra kuulsid kogu sellest õnnetusest, mis teda oli tabanud, siis tulid nad igaüks oma kodupaigast: teemanlane Eliifas, suhiit Bildad ja naamalane Soofar; ja nad tulid kokku, et minna temale kaastunnet avaldama ja teda trööstima.

 Aga kui nad eemalt oma silmad üles tõstsid, siis nad ei tundnud teda. Ja nad tõstsid häält ning nutsid, ja igamees käristas oma kuue lõhki ning riputas enesele vastu taevast tuhka pea peale.

 Siis nad istusid maas koos temaga seitse päeva ja seitse ööd, ja ükski ei rääkinud temaga sõnagi, sest nad nägid, et ta valu oli väga suur.

Tooltip test

Loe ka teisi lugusid:

Vali temaatika järgi

SUURED TEEMAD:

  • Kannatuste mõistatus
  • Usk ja ustavus 
  • Vaikiv kaastunne ja sõprade roll
  • Vaimne ja füüsiline valu

MOTIIVID / SISULISED ELEMENDID:

  • Jumala ja Saatana dialoog inimese ustavusest

  • Iiobi füüsilised ja vaimsed katsumused

  • Sõprade reaktsioon – kaastunne ja vaikimine valu ees

  • Kannatuse ja ustavuse testimine

  • Sõprade toetus kannatajale – kohalolek ja mõistmine

Loo andmete täpsustus :

  • Koht: Uusi maa (Iiob elas Uusis) – täpne asukoht ei ole kindlalt teada, kuid see asub tõenäoliselt Idamaades, arvatavasti Edomi, Araabia või Transjordaania piirkonnas (tänapäeva Jordaania või Saudi Araabia aladel).

  • Aeg: Ei ole täpselt määratud, kuid paljud uurijad usuvad, et sündmused toimusid patriarhide ajastul (umbes 2000–1800 eKr, Aabrahami, Iisaki ja Jaakobi päevil), kuna Iiobi elu ja olustik sarnaneb sellele perioodile: perekonnastruktuur, ohverdused, eluviis ja rikkuse mõõdupuu.

Scroll to Top