Maakuulajad saadetakse Kaananimaad uurima

„Kaaleb aga rahustas rahvast Moosese ees ja ütles: „Lähme siiski sinna ja võtame maa enda kätte, sest me suudame selle vallutada!”
Kuldsalm
4Ms 13:30

Lühikokkuvõte loost:

  1. Lugu sellest, kuidas Mooses saadab kaksteist luurajat Kaananimaad uurima.
  2. Nad toovad tagasi vilju ja aruande maa headusest,
  3. aga kümme neist külvavad hirmu rahva seas.
  4. Vaid Joosua ja Kaaleb jäävad julgeks ja usaldavad Jumalat.

Praktiline tähendus tänapäeva jaoks:

  • Kui Jumal kutsub, ei tohi olusid hinnata ainult silmade järgi, vaid usu kaudu.
  • Enamus ei pruugi alati näha õigesti – vähemus (Kaaleb, Joosua) võib olla Jumalaga kooskõlas.
  • Hirm võib halvata, aga usk avab tee edasi.

Ja Issand rääkis Moosesega, öeldes: „Läkita mehi uurima Kaananimaad, mille ma annan Iisraeli lastele; igast nende vanemate suguharust läkitage üks mees, igaüks neist olgu vürst!”

Siis läkitas Mooses Issanda käsul nad Paarani kõrbest; kõik need mehed olid Iisraeli laste peamehed.

Ja need on nende nimed: Ruubeni suguharust Sammua, Sakkuri poeg; Siimeoni suguharust Saafat, Hoori poeg; Juuda suguharust Kaaleb, Jefunne poeg; Issaskari suguharust Jigal, Joosepi poeg; Efraimi suguharust Hoosea, Nuuni poeg; Benjamini suguharust Palti, Raafu poeg; Sebuloni suguharust Gaddiel, Soodi poeg; Joosepi suguharust, nimelt Manasse suguharust, Gaddi, Suusi poeg; Daani suguharust Ammiel, Gemalli poeg; Aaseri suguharust Setuur, Miikaeli poeg; Naftali suguharust Nahbi, Vofsi poeg; Gaadi suguharust Geuel, Maaki poeg. 

Need olid nende meeste nimed, keda Mooses läkitas maad kuulama. Ja Mooses nimetas Hoosea, Nuuni poja, Joosuaks.

Ja läkitades neid Kaananimaad uurima, ütles Mooses neile: „Minge sinna Lõunamaale ja minge üles mäestikku, vaadake maad, missugune see on, ja rahvast, kes seal elab: on ta vägev või väeti, on teda pisut või palju?

Kas maa, kus ta elab, on hea või halb? Missugused on linnad, kus ta elab: kas leerid või kindlused?

Ja missugune on maa: kas rammus või lahja, kas seal on puid või ei ole? Olge vaprad ja võtke kaasa maa vilju!” Oli parajasti esimeste viinamarjade aeg.

Ja nad läksid ning uurisid maad Siini kõrbest kuni Rehobini, Hamati teelahkmeni.

Ja nad läksid lõuna poole ning tulid kuni Hebronini; seal olid Ahiman, Seesai ja Talmai, Anaki järeltulijad. Hebron oli ehitatud seitse aastat enne Egiptuse Soani.

Siis nad tulid Kobaraorgu ja lõikasid sealt viinapuuväädi üheainsa kobaraga ning kandsid seda kahe mehega põikpuus; nad võtsid ka granaatõunu ja viigimarju.

See paik nimetati Kobaraoruks viinamarjakobara pärast, mille Iisraeli lapsed sealt lõikasid.

Ja neljakümne päeva pärast tulid nad tagasi maad kuulamast.

Nad tulid ning läksid Moosese ja Aaroni ja kogu Iisraeli laste koguduse juurde Paarani kõrbe Kaadesisse ning tõid sõnumeid neile ja kogu kogudusele ja näitasid neile maa vilju.

Ja nad jutustasid temale ning ütlesid: „Me jõudsime sellele maale, kuhu sa meid läkitasid. See voolab tõesti piima ja mett, ja siin on selle viljad.

Kuid rahvas, kes elab maal, on tugev, ja linnad on kindlustatud ja väga suured. Me nägime seal ka Anaki järeltulijaid.

Lõunamaal elavad amalekid, mäestikus elavad hetid, jebuuslased ja emorlased, mererannas ja Jordani ääres elavad kaananlased.”

Siis Kaaleb vaigistas rahvast Moosese ees ja ütles: „Mingem siiski sinna ja vallutagem see, sest me suudame selle alistada!”

Aga mehed, kes olid käinud koos temaga, ütlesid: „Me ei või minna selle rahva vastu, sest ta on meist vägevam.”

Ja nad levitasid Iisraeli laste ees laimu maa kohta, mida nad olid uurinud, öeldes: „Maa, mille me uurides läbi käisime, on maa, mis neelab oma elanikud, ja kogu see rahvas, keda me seal nägime, on pikakasvulised inimesed.

Me nägime seal hiiglasi, Anaki poegi hiiglaste soost: me olime iseendi silmis nagu rohutirtsud ja samasugused olime meie ka nende silmis.”

Tooltip test

Loe ka teisi lugusid:

Vali temaatika järgi

SUURED TEEMAD:

  • Usk ja katsumus
  • Sõnakuulekus vs uskmatus
  • Juhtimine ja Jumala rahva vastutus

MOTIIVID / SISULISED ELEMENDID:

  • Rännak ja teekond – luuramine kui osa rännaku etapist
  • Katsumus – rahva reaktsioon proovile
  • Juhtimine – Kaalebi (ja hiljem Joosua) usklikkus vs rahva hirm
  • Raport / teade – eri hinnangud samale olukorrale
  • Tagasilangus – usupuudus toob tagajärjed
Scroll to Top