Kain ja Aabel
- 1Ms 4:1-15
- Toimumisaeg: ~ 3900–3800 eKr
- Tõlked: 1997 Piibel
- Isikud: Kain, Aabel

Lühikokkuvõte loost:
Aadam ja Eeva saavad pojad Kaini ja Aabeli.
Kumbki toob Jumalale ohvri: Kain maa vilja, Aabel parimad loomad.
Jumal võtab vastu Aabeli ohvri, kuid mitte Kaini oma; Kain vihastub.
Jumal hoiatab Kaini patu ohu eest, kuid Kain tapab Aabeli.
Jumal küsib Kainilt Aabeli kohta; Kain eitab ja vastab: “Kas ma olen oma venna hoidja?”
Jumal kuulutab Kainile needuse, kuid annab talle märgi, et keegi ei tapaks teda.
Praktiline tähendus tänapäeva jaoks:
Motiveerib andma parimat, mitte ainult minimaalset, eriti suhetes ja teenimises.
Vihast ja kadedusest võib saada hävitav jõud, kui sellega ei tegeleta.
Jumala hoiatused on mõeldud kaitseks, mitte piiramiseks.
Vastutus teiste inimeste eest on osa meie kutsumusest.
Isegi ebaõnnestumise ja süü keskel võib leida armu ja kaitset.
Ja Aadam sai ühte oma naise Eevaga, kes jäi lapseootele ja tõi Kaini ilmale ning ütles: „Ma olen Issanda abiga mehe ilmale toonud.”
Ja tema sünnitas taas: ta venna Aabeli. Ja Aabel oli lambakarjane, Kain aga oli põllumees.
Ja mõne aja pärast juhtus, et Kain tõi Issandale roaohvri maaviljast, ja ka Aabel tõi oma lammaste esimesest soost ning nende rasvast, ja Issand vaatas Aabeli ja tema roaohvri peale, aga Kaini ja tema roaohvri peale ta ei vaadanud. Siis Kain vihastus väga ja lõi pilgu maha.
Ja Issand küsis Kainilt: „Mispärast sa vihastud? Ja mispärast sa pilgu maha lööd?
Eks ole: kui sa head teed, siis on su pilk tõstetud üles? Aga kui sa head ei tee, siis luurab patt ukse ees ja himustab sind. Kuid sina pead tema üle valitsema!”
Ja Kain ütles oma vennale Aabelile: „Lähme väljale!” Ja kui nad väljal olid, tungis Kain oma venna Aabeli kallale ja tappis tema.
Aga Issand küsis Kainilt: „Kus on su vend Aabel?” Ja tema vastas: „Ei mina tea. Kas ma olen oma venna hoidja?”
Ja tema ütles: „Mis sa oled teinud? Sinu venna vere hääl kisendab maa pealt minu poole!
Aga nüüd ole sa neetud siit maa pealt, mis oma suu on avanud, su venna verd sinu käest vastu võttes!
Kui sa harid maad, siis see ei anna sulle enam oma rammu. Sa pead maa peal olema hulkur ja põgenik!”
Ja Kain ütles Issandale: „Mu karistus on suurem, kui ma suudan kanda!
Vaata, sa oled mind täna ära ajanud siit maalt ja ma pean varjule minema su palge eest ning maa peal olema hulkur ja põgenik. Ja igaüks, kes mind leiab, tapab mu.”
Ja Issand ütles temale: „Ei, sugugi mitte, vaid igaühele, kes Kaini tapab, peab seitsmekordselt kätte makstama!” Ja Issand pani Kainile märgi, et leidja teda maha ei lööks.
Ja Kain läks ära Issanda palge eest ning elas Noodimaal, hommiku pool Eedenit.
Tooltip test
Loe ka teisi lugusid:
Vali tegelase järgi
Vali temaatika järgi
SUURED TEEMAD:
Kadestamine ja selle tagajärjed – kuidas sisemine hoiak võib viia äärmusteni.
Ohver ja südamehoiak – oluline pole ainult tegu, vaid ka motiiv.
Vastutus teise eest – ligimesearmastuse põhimõte.
Õiglus ja arm – karistus koos kaitse ja eluvõimalusega.
Inimelu väärtus – mõrv kui ränk patt Jumala loomingu vastu.
MOTIIVID / SISULISED ELEMENDID:
Vennad – perekonna lähedus ja konflikt.
Ohvriand – suhtumise ja pühendumise peegel.
Patu varitsev loomus – isikustatud hoiatus sisemisest ohust.
Vere hääl maast – süü ja õigluse hüüd.
Kaini märk – jumalik kaitse ja märgiline hoiatus.
Rändamine – lahutatus kodust ja rahust.