Iiob kahetseb, Jumal andestab

„Ma olin sind kuulnud ainult kõrva kaudu, ent nüüd on mu silmad sind näinud; seepärast ma tõrgun endisena, ma kahetsen ja meelen, tolmu ja tuhka.”
Kuldsalm
Iiob 42:56

Lühikokkuvõte loost:

  • Iiob tunnistab Jumala kõikvõimsust ja oma piiratud arusaamist.

  • Jumal palub Iiobil palvetada oma sõprade eest, kes on teda valesti hinnanud.

  • Iiob palub Jumalalt oma sõprade eest lunastust.

  • Jumal taastab Iiobi varasema õnnistuse, andes talle topelt nii palju kui tal enne oli.

Praktiline tähendus tänapäeva jaoks:

  • Alandlikkus ja alistumine Jumala ees – Iiob tunnistab oma piiratud arusaamist ja alandub Jumala tarkuse ees. Tänapäeval tuletab see meelde, et me ei pruugi kõike mõista, aga võime usaldada Jumalat.

  • Tõeline meeleparandus on sisemine – Iiobi sõnad näitavad kahetsust mitte ainult sõnade, vaid sügava mõistmise kaudu. See julgustab ausat eneseanalüüsi ja siirast pöördumist.

  • Vastutus oma sõnade eest – Jumal noomib Iiobi sõpru, kes olid esindanud Teda valesti. See õpetab vastutustundlikkust usulises või vaimses nõustamises.

  • Palve ja andestus teiste eest – Jumal kutsub Iiobit palvetama oma sõprade eest. See julgustab palvetama ka nende eest, kes on meie vastu eksinud, ja andestama.


 Siis Iiob vastas Issandale ja ütles:

 „Mina tean, et sina suudad kõike
ja et sinul ei ole ükski asi võimatu.

 Kes on see, kes mõistmatult
püüab varjata sinu nõu?

Seepärast ma olen jutustanud,
millest ma pole aru saanud,
asjadest, mis mulle on imelikud
ja mida ma ei mõista.

 Kuule siis ometi ja ma räägin,
mina küsin sinult ja sina seleta mulle!

 Ma olin ainult kõrvaga kuulnud kuuldusi sinust,
aga nüüd on mu silm sind näinud.

 Seepärast ma võtan kõik tagasi
ning kahetsen põrmus ja tuhas.”

 

 

Ja pärast seda kui Issand oli rääkinud need sõnad Iiobile, ütles Issand teemanlasele Eliifasele: „Mu viha on süttinud põlema sinu vastu ja su mõlema sõbra vastu, sest teie ei ole rääkinud minu kohta tõtt nagu mu sulane Iiob!

 Võtke siis nüüd seitse härjavärssi ja seitse jäära ning minge mu sulase Iiobi juurde ja ohverdage eneste eest põletusohver, ja mu sulane Iiob palvetagu teie eest; sest ma kuulen ainult tema palvet, et mitte talitada teiega häbistavalt, kuigi te ei ole rääkinud minu kohta tõtt nagu mu sulane Iiob!”

 Siis läksid teemanlane Eliifas, suhiit Bildad ja naamalane Soofar ja tegid, nagu Issand neile oli öelnud; ja Issand kuulis Iiobi palvet.

Tooltip test

Loe ka teisi lugusid:

Vali temaatika järgi

SUURED TEEMAD:

  • Alandlikkus Jumala ees

  • Tõeline meeleparandus

  • Jumala suveräänsus ja tarkus

  • Andestus ja eestpalve

  • Valeõpetuse oht ja vastutus

MOTIIVID / SISULISED ELEMENDID:

  • Meeleparandus – Iiob tunnistab oma piiratust ja alistub Jumala tahtele.

  • Jumala ilmutus – Jumal räägib otse Iiobile, tuues esile oma suuruse ja õiguse.

  • Andestus ja vahendus – Iiobi eestpalve kaudu andestab Jumal tema sõpradele.

  • Õige südame hoiak – Jumal ei hinda ainult sõnu, vaid ka südame motiive.

  • Taastumine läbi alistumise – Jumala õnnistus järgneb alandlikule kuulekusele.

Loo andmete täpsustus :

  • Koht: Uusi maa (Iiob elas Uusis) – täpne asukoht ei ole kindlalt teada, kuid see asub tõenäoliselt Idamaades, arvatavasti Edomi, Araabia või Transjordaania piirkonnas (tänapäeva Jordaania või Saudi Araabia aladel).

  • Aeg: Ei ole täpselt määratud, kuid paljud uurijad usuvad, et sündmused toimusid patriarhide ajastul (umbes 2000–1800 eKr, Aabrahami, Iisaki ja Jaakobi päevil), kuna Iiobi elu ja olustik sarnaneb sellele perioodile: perekonnastruktuur, ohverdused, eluviis ja rikkuse mõõdupuu.

Scroll to Top